Merülj el mélyebben a híres amerikai gyártó egyik legnépszerűbb modellcsaládjában.

Harley-Davidson Dyna sorozat áttekintése

A Harley-Davidson az 1903-as alapítása óta eltelt 120 év alatt az amerikai kultúra fontos részévé vált. Bár a vállalat az évek során több száz különböző modellt gyártott, van egy bizonyos motorcsalád, amely a 21. században is lenyűgöző, 26 éves élettartamot tudhat maga mögött, és a mai napig nagy népszerűségnek örvend a motorosok minden rétegéből. Ez természetesen a Dyna család.

A Dyna először 1991-ben mutatkozott be, az FXR sorozatot követve FXDB Sturgis néven, és a hivatalos debütálását a dél-dakotai ikonikus motoros rally 50. évfordulója tiszteletére tartották. A Dyna sorozat a “dynamic” rövidítése, a vázat merevebbre és erősebbre tervezték, hogy az új Evolution motort jobban kezelje, mint elődei. 1995-re a Dyna család teljesen felváltotta az FXR sorozatot, és továbbra is félelmetes erőt jelentett a motorosok számára, akik személyre szabták, felgyorsították és javították motorjaik minőségét. A Harley-Davidson könnyen felismerhető a szabadon álló, kettős lengéscsillapítású hátsó felfüggesztéséről, és negyed évszázadon keresztül modellek széles választékát gyártotta ezen a platformon, mielőtt 2017-ben lezárta ezt a fejezetet. Nézzünk tehát közelebbről néhányat a legnépszerűbb Dyna modellek közül, amelyeket a mai napig nagyra tartanak, és amelyek a Harley néhány modern cruiser formatervét is inspirálták.

MEGJEGYZÉS: A Harley-Davidson piackutatásából kiderült, hogy sok vásárló olyan teljesítményre vágyik, amely meghaladja a jelenlegi Milwaukee-Eight motorválaszték által kínált teljesítményt. A Softail-osztályba való átállással a motorosok nagyobb teljesítményt és stabilitást élvezhettek, mivel a motorok gumibetétes és kettős ellensúlyokkal felszereltek.

Harley-Davidson Dyna Street Bob

2017 Harley-Davidson Dyna Street Bob

Amikor a Harley-Davidson 2006-ban piacra dobta a Dyna Street Bob modellt, a márka egyik legkitartóbb cruisere lett. Természetesen a Street Bob sikere nem a puszta szerencsének tulajdonítható. A motor egyesíti egy középkategóriás motorkerékpár méretét, kényelmét, stílusát és hozzáállását a kisebb sportster osztály kezelhetőségével és vezethetőségével. Más szóval a Dyna Street Bob a sportosság, a kényelem és a stílus tökéletes egyensúlyát kínálja.

A Dyna Street Bob alapfelszereltségként minden alapot lefed. Ugyanakkor egyszerű kialakításának is köszönhető, hogy ideális üres vásznat biztosít a személyes testreszabáshoz. Azok számára, akik ezt a motorkerékpárt egy gumigyújtogató, nagy teljesítményű utcai motorkerékpárrá szeretnék alakítani, rengeteg lehetőség van a felfüggesztés, a fékek, a kipufogó, valamint a motor frissítésére, hogy még gyorsabbá tegyék ezt az amúgy is fürge motort.

De ugyanez elmondható azokról is, akik egy lazább megközelítést szeretnének alkalmazni. A Street Bob majomszerű minikormánya már önmagában is kedves húzás, de a kényelem igazán fokozható egy fejlett kezelőszervek átalakító készlettel, egy kényelmesebb üléssel, sőt, akár egy második üléssel is, hogy az utas is élvezhesse az utazást.

Noha a Harley 2017-ben leállította a Dyna Street Bob gyártását, a motorok a Softail-családba való átköltözés óta is a márka kínálatának egyik fontos alappillére maradtak, a két szabadon álló hátsó lengéscsillapítót a hátsó sárvédő alá rejtett, állítható monoshockra cserélve. A Milwaukee-Eight 114-es motorra való frissítés szintén üdvözlendő.

  • Műszaki adatok – részletek
  • Motor – Twin Cam 103
  • Motorteljesítmény – 77,5 lóerő és 94 lb-ft nyomaték
  • Sebességváltó – 6 sebességes
  • Üzemanyag-fogyasztás – 39 MPG (kb. 6,0 liter/100 kilométer)

Tipp: Míg egy új, 2023-as Harley-Davidson Street Bob 114 induló ára 17500 euró, addig egy használt Dyna Street Bob sokkal kedvezőbb, hiszen vannak 13 000 euró alatti listák!

Harley-Davidson Dyna Fat Bob

2017 Harley-Davidson Dyna Fat Bob

A Street Bob testvéréhez hasonlóan a Dyna Fat Bob is egy középkategóriás cruiser, amely a bobber stílusú motorok hagyományait folytatja. Míg a Street Bob az egyszerűbb kialakítást részesíti előnyben, addig a Fat Bob azzal teszi le a névjegyét, hogy több izmot és tartást visz a Dyna családba. Ha a Dyna osztály egy éjszakai klub lenne, biztos lehetsz benne, hogy ez a motor lenne a kidobó.

Még mindig ugyanazon a Dyna vázon alapul, a Fat Bob határozottan egy kicsit több “rosszfiús” energiát hoz a keverékbe. Fejlett vezérlésével, kettős fényszóróival és jellegzetes vastag gumiabroncsaival, amelyek reggelire felfalják az út repedéseit és buckáit, a Fat Bob nem tehet mást, mint hogy a figyelem középpontjába kerül. A Dyna Fat Bobot 2007-es megjelenése óta egy 96 köbcentis Twin-Cam motor hajtja, ami annak a jele, hogy ez a motor nem csak keménynek tűnik, de az ereje is megvan hozzá. Robosztus stílusa és sebességre való szomjúsága miatt is olyan nagy sikert aratott azon motorosok körében, akik az átlagosnál jobban szeretik tekerni a gázt. Így nem meglepő, hogy sokan átalakították (és a mai napig átalakítják) ezt a motort, hogy még inkább teljesítményorientált legyen. Első pillantásra a Dyna Fat Bob úgy néz ki, mint egy olyan kerékpár, amivel egy helyi grillpartira vagy koncertre érkezhetsz. Ami azonban sokakat meglepett, az az volt, hogy képes volt könnyedén lehagyni sok gyári sportmotort, amelyek folyamatosan a sebességükkel dicsekednek. Elképzelheted tehát a megdöbbenésüket, amikor egy Harley-Davidson porát zabálva találják magukat.

Most a Fat Bob folytatja ezt a kettős életet, mint nagyteljesítményű cruiser, a Softail sorozatba költözve. A Street Bobhoz hasonlóan a Fat Bobot is a Milwaukee-Eight 114-es motor hajtja. Ez tehát jó jel, hogy ez a motor nem tervezi, hogy egyhamar lemondjon a sebesség iránti igényéről.

  • Műszaki adatok – Részletek
  • Motor – Twin Cam 103
  • Motorteljesítmény – 80 lóerő és 95 lb-ft nyomaték
  • Sebességváltó – 6 sebességes
  • Üzemanyag-fogyasztás – 35.4 MPG (körülbelül 6,6 liter/100 kilométer)

Harley-Davidson Dyna Wide Glide

2017 Harley-Davidson Dyna Wide Glide

A Harley-Davidson Dyna Wide Glide-ra ránézve máris hallod George Thorogood “Bad to the Bone” énekét a fejedben. Ez a motor volt a Harley egyik legnagyobb tisztelgése az ikonikus chopper műfaj előtt, egy alacsony profilú cruiser kialakításával, amely lényegében úgy néz ki, mint egy hot rod két keréken. A Dyna Wide Glide tökéletes példája a Dyna osztály sokszínűségének is, a motorok inkább a szabadidőre, a teljesítményre vagy a kettő szilárd kombinációjára összpontosítottak. De a Wide Glide esetében a Wide Glide-ot egy laza délutáni városnézésre, mellékutakon és autópályán való tekerésre tervezték. Mert ha alacsony ülés, előrefelé irányuló kezelőszervek és hosszú kormánykerék van, akkor csak annyit kell tenned, hogy felszállsz és lazítasz, miközben a kezed a gázpedálon tartod.

Persze, mivel a gyári chopperek a motorkerékpárok nagyon hiánypótló műfaját jelentik, nem mindenki számára készültek. A legtöbb esetben a motorosok inkább csak nézegették és élvezték, minthogy birtokolniuk kellene. Mert a Dyna Street Bob és Fat Bob modellekkel ellentétben a Wide Glide kezelhetőségének megvolt a maga tanulási görbéje, amit sok új motorosnak kellett megszoknia.

Míg a Dyna Wide Glide-hoz hasonló gyári chopperek jönnek és mennek, a Dyna Wide Glide megnyitotta az utat az utódja, a Harley-Davidson Breakout előtt. A Breakout a nyomdokaiba lépve, mint egy erőteljes, szemet gyönyörködtető külsejű cruiser, 2022-ben a nagyobb és jobb Milkwaukee-Eight 117 motorral tért vissza a nyugdíjból. Még mindig egy olyan motor, amelyet érdemes megcsodálni. Csak manapság már egy kicsit több az irigység, ahányszor csak megjelenik.

  • Műszaki adatok – részletek
  • Motor – Twin-Cam 103
  • Motorteljesítmény – 80 lóerő és 95 lb-ft nyomaték
  • Sebességváltó – 6 sebességes
  • Üzemanyag-fogyasztás – 42 mpg (kb. 5,6 liter/100 kilométer)

Bőrkabát

Harley-Davidson Dyna Low Rider

2017 Harley-Davidson Dyna Low Rider

>

Ha a sokoldalúságot megtestesítő modellekről van szó, a Dyna Low Rider az a motor, amelyik eszünkbe jut. A Street Bob testvéréhez hasonlóan a Dyna Low Rider is egy jól kiegyensúlyozott, rengeteg lehetőséget kínáló cruiser példája volt. Egyszerű kialakítású, ez a motor rendelkezett mindennel, ami ahhoz kellett, hogy bármilyen vezetési környezetben jól boldoguljon. Optimális kezelhetőséggel rendelkezett, hogy a város legszűkebb kanyarjaival is megbirkózzon. Mérete és súlya megfelelő volt ahhoz, hogy az autópályán és az autópályán kívül is kibírja a megállás nélküli, órákon át tartó motorozást. Emellett laza hozzáállással rendelkezett a hosszú országutakon való pihenéshez és a táj élvezetéhez.

Míg a Low Rider hagyományosabb cruiser megjelenést öltött magára, egyúttal üres vászonként is szolgál a személyes testreszabáshoz. Néhányan még tovább fokoznák cruiser jellegét nyeregtáskák, fejlett kezelőszervek és egy kényelmesebb ülés hozzáadásával a hosszabb utakhoz. Mások viszont az ellenkező irányba mennének, és a 96 köbcentis Twin-Cam motor továbbfejlesztésével tennék nagy teljesítményű cruiserré, hogy több lóerőt és nyomatékot termeljen. Így senkit sem lephet meg, hogy ez a fajta gondolkodásmód vezetett végül a Low Rider S gyártásához, amely a Harley jelenlegi kínálatának egyik legerősebb modellje.

  • Műszaki adatok – részletek
  • Motor – Twin-Cam 103
  • Motorteljesítmény – 77 lóerő és 92.2 lb-ft nyomaték
  • Sebességváltó – 6 sebességes
  • Üzemanyag-fogyasztás – 42 mpg (kb. 5,6 liter/100 km)
  • /li>

Harley-Davidson Dyna Switchback

2014 Harley-Davidson Dyna Switchback

Természetesen nem zárhatnánk le a Dyna modellekről szóló ismertetőt a Switchback említése nélkül. Bár csak 2012 és 2016 között gyártották, a Dyna Switchback újabb bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy a Dyna termékcsalád képes különböző vezetési környezetben is sikeresnek bizonyulni. A könnyebb túrakerékpárnak tervezett Dyna Switchback lényegében egy kisebb Road King volt, ami miatt a “Road Queen” becenevet kapta. A női motorosok körében is népszerű volt, akik hosszú távú túrázást szerettek volna tenni anélkül, hogy a Harley nagyobb túramodelljeinek méretével és súlyával kellett volna megküzdeniük. Egy pár kemény nyeregtáskával, padlólemezzel, fejlett kezelőszervekkel, szélvédővel és Twin-Cam 103-as motorral felszerelve a Switchback készen állt és képes volt arra, hogy a nagyfiúkkal együtt induljon országjáró túrákra az országon át.

Bár a Switchback élvezte rövid idejét a többi Dynával együtt, mielőtt 2017-ben megszüntették az osztályt, sikerült helyet teremtenie utódjának, a Heritage Classicnak, hogy a helyén virágozzon. A Heritage Classic egy Softail modell összes túraképességét magáénak tudva a régi iskola vagányságának megtestesítője, mivel hosszútávú túraképességeket kínál a plusz tömeg nélkül.

  • Műszaki adatok – részletek
  • Motor – Twin Cam 103
  • Motorteljesítmény – 76,1 lóerő és 92.9 lb-ft nyomaték
  • Sebességváltó – 6 sebességes
  • Üzemanyag-fogyasztás – 42MPG (kb. 5,6 liter/100 kilométer)

férfi női motoros bőrdzseki

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük