Ha azt hitted, hogy a Suzuki Hayabusák vagy a Kawasaki H2R-ek gyorsak, akkor készülj fel a turbinamotoros MTT 420RR-re. Ez a motor 2000 óta tartja a világ leggyorsabb motorkerékpárjának Guinness Világrekordját. Egyúttal a legdrágább is, mivel minden egyes példányt a vásárló specifikációi szerint építenek, így mindegyik egyedi. Egyértelmű céllal tervezték: egyenes vonalú sebesség, és ezen a területen kiválóan teljesít. 2017 óta a motorkerékpár a 420RR specifikációra lett frissítve, ahol az “RR” a Race Ready (versenykész) szót jelenti.

10. Az MTT 420RR az egyetlen közúti használatra engedélyezett, turbóval felszerelt szériamotoros motorkerékpár

<>

Benzin vagy elektromos? Felejtsd el őket, amire szükséged van, az egy Rolls-Royce Allison Allison Model 250-C18 gázturbina által hajtott motorkerékpár, amely akár 420 lóerőt is kifejthet! Ez az 1960-as években tervezett motor ma is helikoptereket hajt. Az MTT 420RR esetében ezek a turbinák a repülési felhasználásra tervezett élettartamuk végére értek, és a motorkerékpár vázára való felszerelés előtt felújítják őket. A turbina egy kétfokozatú sebességváltón, láncon és lánckeréken keresztül hajtja a hátsó kereket.

9. Elég az MTT 420RR 420 lóereje?

Tényleg fel kell tennünk a kérdést? Míg az 1000 köbcentis superbike-ok 210 lóerősek, a MotoGP motorok 990 köbcentis motorjaikkal 300 lóerő körül, a Kawasaki H2R pedig 320 lóerő körül teljesítenek, addig az MTT 420RR a maga 420 lóerejével hihetetlenül erős egy motorkerékpárhoz képest . Legyünk őszinték, rengeteg olyan autó van, méghozzá gyors, amelyik kevesebb erővel is beéri, mint az MTT 420RR. A végsebessége állítólag meghaladja a 443 km/h-t, ami az MTT szerint “gyorsabb, mint amilyen gyorsan valaha is mernél menni”.

8. Az MTT 420RR a világ legdrágább motorkerékpárja

Minden egyes MTT 420RR-t a vásárló specifikációja szerint építenek, így nincs két egyforma. Természetesen ez a fajta testreszabás nem olcsó, és az MTT a nem elhanyagolható, 230 000 euró körüli alapárért biztosít egy 420RR-t, természetesen attól függően, hogy mennyi szénszálat adnak meg. A ritkasága miatt kétséges, hogy találsz-e eladó példányt a helyi apróhirdetésekben: ritkán kerülnek eladósorba, és ha mégis, akkor se számíts rá, hogy 140 000 €-nál kevesebbet kell érte fizetned. Nem csoda, hogy az MTT 420RR a Guinness World Records szerint a legdrágább sorozatgyártású motorkerékpár, amit pénzért lehet venni.

7. Az MTT 420RR tiszta sebesség

Az MTT 420RR létjogosultsága a sebesség: természetesen az egyenes vonalú sebesség. Ennyi erővel, nem is beszélve az állandó fordulatszámra és így állandó teljesítményre tervezett gázturbinás motor teljesítményelosztási jellemzőiről, szánalmasan haszontalan lesz egy olyan pályán, ahol vannak azok az idegesítő dolgok, amelyeket kanyaroknak hívnak. Hosszú váza nem ideális egy mozgékony motor számára . Nem, az MTT 420RR-t egyetlen dologra tervezték: egyenes vonalú sebességre. Nem akarsz majd a boltba menni friss tejért: irány inkább a helyi drag strip, vagy lehetőleg a Bonneville Salt Flats, ahol legalább lesz elég hely a gyártó által állított 443 km/h. végsebesség kipróbálására.

6. Az MTT 420RR automata sebességváltóval rendelkezik

Miközben az életedért kapaszkodsz, és a horizont nagyon gyorsan közeledik, az utolsó dolog, amire szükséged van, hogy sebességváltással vagy bármi hasonlóval eltereld a figyelmedet. Ezért az MTT 420RR kétfokozatú automata sebességváltóval van felszerelve, amely leveszi a gondot a vasárnap reggeli száguldásról.

5. Az MTT 420RR nagy, de nem olyan nehéz

Azt gondolhatnánk, hogy egy ilyen hosszú – a tengelytáv 218 cm: összehasonlításképpen: a Kawasaki H2R tengelytávja 145 cm – és egy összetett gázturbinás motorral hajtott motor rendkívül nehéz lenne, ami legalább segítene abban, hogy 400 km/óra feletti sebességnél a földön maradjon. A valóságban azonban a 420RR súlya elfogadható 227kg (Kawasaki H2R – 215kg). Ez annak köszönhető, hogy a vázhoz repülőgép-minőségű alumíniumot, a karosszériához és a kerekekhez pedig nagy mennyiségű szénszálat használtak.

4. Az MTT 420RR tequilával is futhat!

Oké, nem várjuk el egyetlen tulajdonostól sem, hogy a legjobb tequiláját kezdje el önteni a 420RR üzemanyagtartályába, de megnyugtató tudni, hogy ha egyszer a 420RR-rel való országjáró túrád során egyszer csak szűkös lesz a helyed, és nincs benzinkút a láthatáron, a Rolls-Royce gázturbinás motorja szinte bármilyen üzemanyaggal működik . Ideális esetben ez a gázolaj, de ha nem, akkor a hátizsákodban lévő vészhelyzeti whiskyadagod is megteszi. Véleményünk szerint ez inkább pazarlás a jó whiskyre, de ha segít az úton, kik vagyunk mi, hogy megítéljük?

3. Az MTT 420RR motorjára élethosszig tartó garanciát adnak

Manapság minden autóra és motorkerékpárra többéves garanciát adnak, ami nagylelkűség a gyártók részéről, és azt mutatja, mennyire bíznak a termékeikben. Az MTT 420RR motorjára viszont élethosszig tartó garanciát vállalnak. A tény az, hogy a garancia “élethosszig tartó” része az eredeti tulajdonos életére vonatkozik! Ahogy Ted McIntyre, az MTT vezérigazgatója ironikusan fogalmaz: “Bárki, aki felrobbant egy ilyet és túléli, megérdemel egy új motort”. Megnyugtató gondolat!

2. Az MTT 420RR hátsó kamerával van felszerelve

Amikor több mint 400 km/órával száguldasz, kevés jármű képes lépést tartani veled. Így nem kell tudnod, mi történik mögötted, még akkor sem, ha nincs időd belenézni a visszapillantó tükörbe! Ha azonban két 420RR találkozik az úton, és elkezdődik a verseny, a hátrafelé néző kamerának köszönhetően szemmel tarthatod az ellenfeledet, amely a műszerfalon, közvetlenül a vezető előtt jeleníti meg a képét.

1. Az ellenfeled a műszerfalon van. Jay Leno is birtokolja az MTT 420RR-t

Jay Leno, talk show műsorvezető, autó- és motorőrült, a 2000-es évek elején vásárolta meg a legelső MTT Y2K modellt. Tényleg megijeszt, de nagyon jó móka – mondta. Azt kell mondanom, hogy az Y2K Jet Bike minden idők egyik legszexibb motorja. Azért a legviccesebb, mert ez egy motor… és egy jet, és mert ez a legjobb motor, amivel valaha is el lehetett hallgattatni a Harley-s srácokat. Leno szerint egy piros lámpánál a motor kipufogójának hője megolvasztotta a mögötte haladó autó lökhárítóját.”

GYIK

K: Mennyibe kerül az MTT 420RR? Az MTT 420RR körülbelül 230 000 euróba kerül, specifikációtól függően.

K: Mekkora az MTT 420RR végsebessége? Az MTT 420RR végsebessége 443 km/h.

K: Melyik motorkerékpár rendelkezik helikopteres motorral? Az MTT 420RR az egyetlen motorkerékpár a világon, amely helikopteres gázturbinás motorral van felszerelve.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük