A márka megmentésével elhíresült, itt vannak a Ducati által valaha kiadott legjelentősebb Monsterek.
A Monster a Ducati fenomenális sikere volt és maradt – a bolognai márkát a kritikus pénzügyi években a felszínen tartotta, minimalizálta az ipar és a konkurencia által okozott csapásokat, és a Ducati számára erős márkaasszociációt teremtett a Monster szóval. Kétségtelenül a Ducati egyik legfontosabb modellje, ráadásul világszerte rendkívül népszerű és ismert. A Ducatisták által “ Il Mostro ” néven ismert motor 1993-ban látta meg a napvilágot, és Miguel Angel Galluzzi tervezte, talán legsikeresebb és legemlékezetesebb formatervét. A Monster híres leírása szerint “Minden, amire szükséged van: egy ülés, egy tank, egy motor, két kerék és kormány ,” maga Michael, utalva a motor minimalista tervezési filozófiájára. Íme tíz olyan Monster a Monster kronológiáján és történelmén keresztül, amelyekről úgy gondoljuk, hogy több, mint a részek összege.
No.10 – Ducati Monster 821
A Ducati Monster sorozat új tagjaként 2015-ben bemutatott 821-es a Hypermotardtól és az akkori Hyperstrada 821-től is kölcsönözte motorját. Ennek eredményeként a 821 köbcentiméteres folyadékhűtéses L-twin 107 lóerőt adott le 9250-es fordulatszámon, és 86 Nm nyomatékot. A Ducati Safety Packot is bevezette a Monster sorozatba, amely egy sor elektronikus vezetői segédletet és biztonsági funkciót, például ABS-t és kipörgésgátlót adott hozzá. Ez a változat különösen sikeres volt, mivel a fiatalabb és idősebb motorosok számára egyaránt elérhetővé vált.
No. 9 – Ducati Monster 1200 R
>
A Ducati Diavel és Multistrada sorozatból merített motorját a Monster 1200 R igazi erőgép volt, kategóriájához képest nagyon gyors. Az 1198 köbcentiméteres Testastretta, egy folyadékhűtéses L-twin, elképesztő 152 lóerőt produkált 9250 fordulat/percnél, és 125 Nm nyomatékot 7750 fordulat/percnél. A Ducati biztonsági csomaggal, valamint az Öhlins felfüggesztéssel és nagy fékekkel együtt ez a Monster az egyik ideális naked track motor lett, amelyet birtokolni és megtapasztalni lehetett.
No.8 Ducati Monster M900
A 900-as Supersport alkatrészeinek összeválogatásából tervezett és a 851/888-as rácsos vázszérián alapuló eredeti Monsterből született a történelem egyik legikonikusabb motorkerékpárja, amely az 1992-es kölni autószalonon való első megjelenése óta dicsőségre volt hivatott – megszületett a Monster 900. A következő évben gyártásba került modell úttörőnek bizonyult a szegmensében, és újradefiniálta a naked sportmotorok osztályát. 904 köbcentiméteres L-kettes motorja 73 lóerőt és 76 Nm nyomatékot adott le. A Monster-t az évek során módosították és átdolgozták, de az eredetiben volt valami olyan egyedi, amit a későbbi változatok egyike sem tudott utánozni; ezek saját értelmezésűek voltak.
No.7 Ducati Monster M600
Az M600 a Monster 900 elérhetőbb alternatívája volt abban az időben, és a Monster 400 mellett a hatalmas 900-as szelídebb változataként került piacra, a kezdő motorosoknak szánt Monster 400-as mellett azokban az országokban, ahol a felső kategóriás motorkerékpárokra tanulóosztály-korlátozást vezettek be. Motorja 53 lóerős teljesítményt és 48 Nm nyomatékot adott, ami elegendő erőt biztosított a sportos motorozáshoz, és nagyobb sebességgel hosszabb távok megtételéhez is.
6 – Ducati Monster SP
A Ducati Monster SP 2023 a korábbi “SP” modellekre épül, és számos teljesítménybeli javulást élvez a hagyományos Monsterhez képest. A pályamotorozás szerelmeseinek készült, akik biztosan értékelni fogják a motor által kínált funkciókat és felszereltséget, ugyanakkor más alkalmakra is szeretnének egy városi használatra alkalmas naked olaszt. A motor erős, 111 lóerő és 94 Nm nyomaték jut a hátsó gumiabroncsra. A korábbi évek első rácsos vázát egy Panigale ihlette alumínium profilváz váltotta fel, a felfüggesztés pedig teljesen állítható, és összességében 2 kg-mal könnyebb, mint a szériamotor.
5 – Ducati Monster 1100 EVO Diesel
A Ducati Monster Diesel a Ducati és a Diesel formatervezési részlegei közötti különleges együttműködés eredménye. Műszakilag megegyezik a normál 1100-as modellel; de inkább stílus- és márkaépítésként került piacra – egy egyedi matt “Diesel” zöld színű fényezéssel, amelyet feketére festett részek kísérnek, újradefiniálták a motor megjelenését. Az acél rácsos váz, a lengőkar, az első sárvédő, az első villa és a motorkerékpár számos más alkatrésze mind fekete színűre lett festve. A további színfoltként a hátsó rugóstagot és az első féknyerget élénksárga színűre festették. A 2013-as Ducati Monster 1100 EVO Diesel motorja, az 1078 köbcentiméteres, léghűtéses, üzemanyag-befecskendezéses, négyütemű V-twin motor 100 lóerős teljesítményt ad le 7500-as fordulatszámon, és 103 Nm nyomatékot 6000-es fordulatszámon.
4 – Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica
A Monster ezen változata minden bizonnyal feltűnést keltett a feltűnő versenyfestéssel, amely a tankon egy hatalmas “46”-os feliratot ábrázol, és amely összetéveszthetetlenül Valentino Rossi motorjához köthető. Létezett egy Nikki Hayden 796-os kiadás is, saját festéssel. Ebben a listában egymás mellé tennénk őket, mivel mindkettő egyformán feltűnő. Ez a 796-os is könnyű alumínium keréktárcsákkal, egykaros lengőkarral és egy 803 köbcentiméteres léghűtéses V-kettes motorral rendelkezett, amely 87 lóerőt teljesített 8250-es fordulatszámon, és 79 Nm nyomatékot 6260-as fordulatszámon.
3- Ducati Monster S4RS Tricolore
Ez a jellegzetes és elegáns, az olasz zászló színeiben pompázó fényezés a tankon és a hátsó borításon, a matt arany vázzal és villákkal kombinálva feltűnő és elegáns modellé, valamint nagy teljesítményűvé teszi ezt a Monster S4RS modellt. Az S4RS jóval erősebb változat volt, mint az S2R, mivel a 999-es szupermotorkerékpár Testastretta motorja volt, egy folyadékhűtéses V-kettes, amely 130 lóerőt teljesített 9500-as fordulatszámon és 105 Nm nyomatékot 7500-as fordulatszámon. Minden bizonnyal a Monster egyik legizgalmasabb és legkeresettebb értelmezése.
2- Ducati Monster 400
A Monster 400 a Monster 600 kisebb motorral szerelt alternatívája volt, ugyanazzal a karosszériával és mechanikával, mint a 600-asé, de a motorja rövidebb lökettérfogatú és kisebb átmérőjű dugattyúkkal rendelkezett, így a hengerűrtartalma 400 köbcenti volt. Az akkoriban gyártott egyik legkisebb V-twin motor, a Monster 400-nak már a megjelenésekor sikerült kiváltania a motorkerékpár-rajongók lelkesedését. A teljesítményszintek tisztességesek voltak, 44 lóerővel és 33 Nm nyomatékkal. A 400-as keményen gyorsult 60-ra, és közben jó hangja volt. Szolid 100 MPH végsebességet ért el, ami egy kisebb lökettérfogatú motortól elfogadható volt.
1-Ducati Monster 620ie Matrix Edition
Ezt a motort egy 618 köbcentis, léghűtéses V-kettes hajtotta, amely 60 lóerőt teljesített 9500-as fordulatszámon, és 53 Nm nyomatékot 6750-es fordulatszámon. A Matrix kiadás és a normál 620ie közötti különbség csak a színösszeállításra és a kozmetikai szintekre korlátozódott. Ettől függetlenül még mindig egy menő motor, és ez egy kevésbé ismert változat, amiről úgy gondoltuk, hogy több embernek kellene tudnia.